Startuje 1GOAL – největší mobilní kampaň všech dob

Dejme světovým lídrům vědět, že máme zájem na vzdělání pro co největší počet dětí. To je cíl kampaně „1GOAL: Vzdělání pro všechny“, která je podporována celou řadou světových celebrit a také Mezinárodní fotbalovou asociací (FIFA). Díky partnerstvím s mezinárodní Asociací GSM osloví iniciátoři kampaně zhruba 1,5 miliardy majitelů mobilních telefonů po celém světě. Mezi nimi je také více než 274 miliónů zákazníků skupiny Telefónica z 25 zemí včetně uživatelů mobilní sítě společnosti Telefónica O2 Czech Republic. Jde o největší celosvětovou mobilní kampaň v historii, v rámci které operátoři oslovují své zákazníky, aby myšlenku 1GOAL podpořili – stačí, aby odpověděli na SMS, případně poslali e-mail či se registrovali na webu kampaně: www.cz.o2.com/1goal, případně www.join1goal.org.

„Vzdělání zajistí naši budoucnost a ta už dávno není omezena hranicemi jednoho státu či kontinentu. Proto se rádi připojujeme ke globální výzvě 1GOAL, kdy se nadnárodní operátoři spojili, aby společně s organizací FIFA využili fotbalový šampionát k propagaci této myšlenky,“ říká Jiří Šuchman, ředitel vnějších vztahů společnosti Telefónica O2.

„Zhruba 72 miliónů dětí na celém světě nemůže navštěvovat školu. I z těchto dětí by mohli být příští světoví vůdci, sportovní hvězdy, lékaři či inovátoři. Pokud se ale nenaučí číst a psát, jejich život nemůže být naplněn a budou neustále bojovat s chudobou. Nemusí tomu tak být…“ říká jordánská královna Rajina al-Jasín, která se stala tváří kampaně a dlouhodobě se snaží o zajištění vzdělání pro děti v nejchudších částech světa.

„Světový šampionát přitáhne pozornost a srdce miliónů. Musíme tuto příležitost využít, abychom upozornili na 1GOAL a dali tak současné generaci dětí šanci naplnit jejich sny a díky vzdělání prožít plnohodnotný život,“ říká zpěvačka Shakira, ambasadorka kampaně 1GOAL a zakladatelka nadace Barefoot Foundation (v překladu: Nadace bosých nohou).

Mohlo by Vás zajímat:  Zákazníci O2 letos prožijí Extra výhodné Vánoce

Nejširší veřejnost se s kampaní seznámí nejpozději při zahajovacím ceremoniálu organizovaném FIFA, kde ve prospěch akce 1GOAL vystoupí umělci, jako je Shakira, Alicia Keys, Black Eyed Peas a další. Úvodní ceremoniál přitom bude živě přenášen do 200 zemí světa a očekává se, že jej prostřednictvím televizní obrazovky bude sledovat přibližně miliarda diváků. Kromě zmíněných umělců kampaň podporuje celá řada světových celebrit a politiků – mimo jiné: Gordon Brown, Hillary Clinton, Ban Ki-Moon – a samozřejmě také stovky fotbalových hráčů včetně těch největších hvězd. Výsledky kampaně budou prezentovány světovým lídrům na mezinárodním vzdělávacím summitu, který se uskuteční ještě v tomto roce.

„Vzdělání je mimořádně důležité pro rozvoj našich budoucích generací a Telefónica se stoprocentně zavazuje k zachování tohoto z nejzákladnějších lidských práv,“ uvedl César Alierta, předseda a výkonný ředitel společnosti Telefónica. „Skutky mluví hlasitěji než slova a protože se oblasti vzdělávání systematicky věnujeme více než 12 let, jsme potěšeni možností kampaň 1GOAL.podpořit. Díky programu Proni?o a dalším iniciativám jako Think Big a oceněním Ability Awards přispívá Telefónica k sociálnímu rozvoji v zemích, kde působí.“

Kampaň 1GOAL

1GOAL se snaží mobilizovat veřejnost k vyslovení podpory vzdělání pro všechny. Díky tlaku nejširší veřejnosti pak světoví lídři budou realizovat sliby v rámci Mezinárodní kampaně pro vzdělání. V roce 2000 stanovilo 164 vlád celého světa osm hlavních rozvojových cílů Spojených národů (UN Millennium Development Goals). Dva z nich zahrnují vzdělání jako způsob boje s chudobou a měly by vést k tomu, aby v roce 2015 skutečně všechny děti navštěvovaly a ukončily základní vzdělání. Od té doby již řada zemí zrušila poplatky za všeobecné vzdělání, výdaje na tuto oblast vzrostly o čtyři miliardy dolarů a počet dětí navštěvujících školy se zvýšil o 40 miliónů. Přesto je na světě stále ještě 72 miliónů dětí, které školu navštěvovat nemohou. Právě to chce iniciativa 1GOAL změnit. Podle odhadů je na zajištění základního vzdělání pro všechny děti potřeba zhruba 16 miliard dolarů ročně, přičemž zatím se do vzdělání pro chudé děti investují pouze čtyři miliardy.

Mohlo by Vás zajímat:  O2 a Coca-Cola rozdávají 7 milionů volných minut. Hledejte je pod víčky lahví Coca-Cola

Více informací o kampani 1GOAL lze najít na webu www.cz.o2.com/1goal, resp. www.join1goal.org, kde jsou k dispozici také videa a fotografie fotbalových hráčů a celebrit podporujících tuto myšlenku.

Mezinárodní dobrovolnický program

Mezinárodní program Proni?o, který je jedním z příkladů společenské odpovědnosti společnosti Telefónica, přispívá k odstraňování dětské práce v zemích Latinské Ameriky, kde více než pět miliónů dětí ve věku od pěti do 14 let pracuje. Závazkem společnosti Telefónica je pomáhat tam, kde sama působí .Proto chce pomoci i těmto dětem, aby namísto do práce mohly zasednout do školních lavic. Nabídnout jim a jejich rodinám šanci pro lepší budoucnost. Program umožňuje všem dobrovolníkům z řad zaměstnanců strávit tři týdny v jedné z latinskoamerických zemí a pomáhat při výuce na školách pod hlavičkou Proni?o. Díky tomuto programu dostalo vzdělání již více než 107 tisíc dětí ve 13 zemích kontinentu. Podrobnosti o tomto programu jsou k dispozici na http://www.fundacion.telefonica.com/en/voluntarios/vacaciones/

Podpora Fair Trade

Dalším příkladem, jak se Telefónica O2 snaží pomoci dětem a jejich rodinám v nejchudších zemích světa je podpora Fair Trade. Fair Trade výrobky využívá jako dárkové balíčky pro obchodní partnery, při konferencích a dalších konaných akcích. Nákupem FAIR TRADE výrobků podporuje boj proti dětské práci a chudobě v rozvojových zemích. Chudí pěstitelé získávají možnost důstojně se uživit a mnoho z nich tak může poslat své děti do školy. V roce 2009 společnost nakoupila výrobky Fair Trade v hodnotě téměř milionu Kč.

Společnost Telefónica O2 Czech Republic se podpoře znevýhodněných dětí systematicky věnuje již osm let prostřednictvím své Nadace O2. Za tu dobu rozdělila přes 150 milionů korun a podpořila tak 390 projektů neziskových organizací z celé ČR. Společnost tak přímo pomohla až 120 tisícům znevýhodněných dětí.



Mohlo by Vás zajímat:  Podle statistik O2 Češi letos prázdniny doma příliš netrávili