Mobilní reklama v síti O2 vzrostla téměř o polovinu

Telefónica O2 Czech Republic zaznamenala nárůst objemu mobilní reklamy ve své síti. Finanční objem inzerce totiž meziročně vzrostl o více než 46 % v ceníkových cenách. Největšímu zájmu ze strany inzerentů se těšily SMS kampaně. Od prosince 2010 společnost také vylepšuje systém cílení bannerových kampaní.

Zatímco během roku 2009 bylo v síti O2 spuštěno 46 kampaní, v roce 2010 to bylo již 187 kampaní. Nárůst zaznamenala také mobilní reklama prostřednictvím MMS.

„Hlavní výhodou mobilní reklamy je zejména kombinace příznivé ceny a přesného zacílení. Zadavatelé inzerce tak mají jistotu, že se informace k adresátovi opravdu dostane. K popularitě mobilní reklamy přispívá také zjednodušení a zrychlení ovládání mobilních telefonů při vyhledávání informací ,“ říká Tereza Hubičková, manažerka prodeje reklamy společnosti Telefónica O2 Czech Republic.

„První spolupráci s O2 jsme brali jako pilotní projekt, na základě kterého vyhodnotíme efektivitu mobilní reklamy. Výsledky splnily naše očekávání, a proto jsme se rozhodli pokračovat. Nyní již považujeme mobilní reklamu za součást komunikační strategie CRM,“ říká Gabriela Brůhová, ředitelka CRM v Raiffeisenbank.

Systém pro cílení bannerových kampaní umožňuje kampaň nasměrovat na zákazníky podle oborových sekcí, typu mobilního telefonu, věku, pohlaví a nově také podle lokality. Významně se tak posílí atraktivita sdělení. Její efekt je dnes oproti bannerům na internetu v průměru desetinásobný, tedy kolem 1 % CTR (click through rate – poměr mezi počtem zobrazení a počtem kliknutí). Ještě vyšší CTR pak dosahují cílené SMS či MMS kampaně. Nejlepší mobilní kampaň roku 2010 pak přesáhla 21 % CTR.

Mohlo by Vás zajímat:  S tarify FREE teď můžete mít LTE telefon za necelé dva tisíce korun a volat z EU za ceny jako doma