T-Mobile Malý Grant 2010: Pronikněte za zdi

Malé granty jsou projektem společnosti T-Mobile, jímž operátor již od roku 2007 podporuje společensky prospěšné aktivity studentů středních škol. Za tři roky bylo odměněno 330 projektů studentů z celé republiky. Na sklonku loňského roku se T-Mobile rozhodl vybrat a odměnit nejlepší návrh za rok 2010, jenž byl věnován tématu Zdravá planeta. O titul Malý grant roku 2010 se ucházelo celkem 11 projektů zrealizovaných studenty středních škol z celé republiky. Skupina odborníků složená ze zástupců médií a nakladatelství se nakonec jednomyslně shodla na vítězi, kterým se stala Petra Korytářová z EKO Gymnázia s projektem Pronikněte za zdi. 

„Úroveň studentských projektů rok od roku roste,“ říká Martina Kemrová, senior manažerka firemní komunikace a tisková mluvčí společnosti T-Mobile, a dodává: „Také proto jsme se rozhodli nejlepšího tvůrce odměnit zvláštní cenou – věnujeme mu stejný obnos peněz, který potřeboval na realizaci svého nápadu. Tuto částku může výherce využít na další rozvoj projektu či jeho propagaci.“

Petra Korytářová, studentka 2. ročníku EKO Gymnázia Poděbrady, vypracovala a realizovala projekt věnující se hospitalizovaným pacientům dětské hematologie a onkologie v pražském Motole. Na začátku projektu stála Petřina osobní zkušenost – sama byla pacientkou tohoto zařízení. To také umožnilo snadnější komunikaci s dětmi. Studenti účastnící se projektu učili děti pracovat s počítačem, internetem, předčítali jim pohádky a hráli s nimi různé zajímavé hry. Autorka se rozhodla získanou částku ve výši 10 000 Kč využít na uskutečnění podobného projektu i v letošním roce.

Druhý nejvyšší počet bodů od poroty získal projekt Park od jara do zimy, který připravil tým z Gymnázia Karla Čapka v Dobříši, na třetím místě se pak umístilo Gymnázium Blovice, které zrealizovalo Putování do historie. Autoři těchto dvou návrhů obdrží od společnosti T-Mobile věcné dary.

Mohlo by Vás zajímat:  Štědrý den 2012 v síti T-Mobile

Hodnocení nominovaných projektů se ujala porota složená ze zástupců médií a vydavatelství (Mobil.cz, Katka, HR Forum, Economia, Bauer Media a MF Dnes). Kritérií bylo pět: zdravá komunita, zdravé prostředí, originalita, udržitelnost a publicita.