Druhá vlna Think Big odstartovala street artovým happeningem mladých výtvarníků a seniorů

Od čtvrtka 27.10. až do konce tohoto roku mohou mladí lidé ve věku 13 až 26 let přihlašovat své nápady a projekty na podporu svého okolí a získat tak až 90 tisíc korun. Nadace O2 ve spolupráci s Nadací rozvoje občanské společnosti rozdělí mezi nejzajímavější a nejpotřebnější projekty částku 6 milionů korun. Program byl zahájen street artovou akcí mladých výtvarníků, jejichž projekt byl podpořen v první vlně programu Think Big. Sami senioři tvořili s pomocí mladých výtvarníků sprejem na zdi Centra pro seniory výtvarné dílo pomocí šablon svých 537 tváří.

Nemáme rádi tupé sprejery, kteří potagují kdejakou zeď. Chceme dělat chytrý moderní street art o lidech a pro lidi. Rádi bychom změnili pohled seniorů a veřejnosti na umění v ulicích. Zároveň chceme obrátit pozornost mladší generace vůči seniorům a upozornit, že mezi námi je mnoho starších lidí, kteří neztrácejí chuť vyzkoušet si něco nového,“ říká Jáchym Moravec z projektu The Wall – 537 faces. “ Jsme rádi, že jsme od Nadace O2 dostali důvěru. Díky podpoře programu Think Big jsme mohli náš záměr zrealizovat velkoryseji než jsme plánovali,“ dodává Jáchym.

Své projekty mohou mladí lidé přihlašovat na webovém portálu www.o2thinkbig.cz do 31.12.2011. Projekty následně posoudí nezávislé regionální komise složené z odborníků z neziskového sektoru, zaměstnanců Telefónica a také z mladých lidí, kteří již projekty realizovali. V lednu se mladí lidé dozvědí, které projekty získají podporu.

V první vlně Think Big jsme podpořili 100 nejlepších projektů mladých lidí, od záchrany památné lipové aleje, přes tvorbu internetového portálu pro mladé lidi, kterým zemřel někdo blízký, až po vznik filmu proti násilí z oblasti Náchodska, které se potýká s velkými problémy v soužití Romů a Čechů,“ říká Ivana Šatrová, manažerka Nadace O2. “ Mladým lidem se snažíme pomoci s propagací a zviditelněním jejich projektů. Proto jsme také s druhou vlnou Think Big zahájili rozsáhlou mediální kampaň, kde představujeme vybrané projekty a inspirujeme tak další mladé lidi,“ dodává Šatrová.

Mohlo by Vás zajímat:  Vánoce a přelom roku v síti O2

Všechny dosud podpořené projekty z první vlny programu jsou představeny na portálu www.o2thinkbig.cz. Každý z projektů má svou webovou podstránku, na kterou mladí lidé vkládají blogy, videa a fotografie a reportují tak průběh realizace svého projektu.

Fotografie z projektu The Wall – 537 faces

12

34

O programu Think Big

Think Big pomáhá na svět všem dobrým nápadům mladých lidí, kteří chtějí něco vytvořit nebo změnit ve svém okolí. Poskytuje mladým lidem všestrannou podporu pro realizaci jejich nápadů a projektů. Program chce docílit změny postojů většinové společnosti vůči mladým lidem, bourat stereotypy, které se kolem mladých vytváří a přispívat k pozitivnímu obrazu mladých lidí.

Think Big poskytuje mladým lidem nejen finanční prostředky, ale také trénink projektových, komunikačních a prezentačních dovedností od zkušených lektorů, základní technologické vybavení jako je mobilní telefon s tarifem na volání zdarma na 2 roky. Pro realizaci velkých projektů získají týmy mladých lidí také k zapůjčení notebook s připojením na internet po dobu 6ti měsíců zdarma. S realizací projektů pomáhají mladým lidem zkušení pracovníci Nadace rozvoje občanské společnosti a mentoři z řad zaměstnanců Telefónica Czech Republic.

Think Big je celoevropský dlouhodobý sociální program skupiny Telefónica zaměřený na podporu mladých lidí během jejich přechodu do dospělosti a na jejich aktivní zapojení do řešení problémů ve svém okolí. Programy Think Big realizuje společnost Telefónica od roku 2010 ve Velké Británii, Německu, Irsku a na Slovensku.

V České republice realizuje program Think Big Nadace O2 ve spolupráci s Nadací rozvoje občanské společnosti.

O Nadaci O2

Nadace O2 je firemní nadace společnosti Telefónica Czech Republic. Dlouhodobým, promyšleným a systematickým dárcovstvím zdůrazňuje vstřícný postoj k našemu okolí a přijímání spoluzodpovědnosti za stav a vývoj společnosti.

Nadace O2 rozdělila na podporu neziskových projektů již více než 170 milionů korun. Od roku 2011 realizuje program Think Big, který pomáhá mladým lidem realizovat své nápady a projekty na pomoc svému okolí. Nadace O2 dále aktivně bojuje proti šikaně na českých školách svým dlouhodobým projektem Minimalizace šikany, za nějž získala v roce 2005 Zvláštní cenu Fóra dárců a v roce 2008 Cenu VIA BONA. Je generálním partnerem Sdružení Linka bezpečí, které pomáhá dětem v krizi. Finančně podporuje také Linku seniorů.

Mohlo by Vás zajímat:  Český internet bude nyní bezpečnější

Nadace O2 se stala jednou z prvních registrovaných firemních nadací v České republice.. V roce 2004, 2008 a 2011 obdržela Telefónica za aktivity své firemní nadace prestižní cenu VIA BONA. Společnost Telefónica Czech Republic se také podílela na vzniku jedinečného filantropického nástroje DMS, takzvané Dárcovské SMS. V žebříčku TOP FIREMNÍ FILANTROP se společnost Telefónica CR v roce 2010 umístila na 6. místě nejštědřejších firemních dárců dle absolutního objemu darovaných prostředků. Je zakládajícím členem platformy Byznys pro společnost. Pro měření svých filantropických aktivit používá mezinárodní metodiku LBG – Standard odpovědná firma.