V Rozjezdech soutěží 343 projektů

Projekt Rozjezdy 2011 pro začínající podnikatele pokročil do další fáze. Do půlnoci 17. října přihlásili účastníci celkem 343 soutěžních projektů, které nyní čeká hodnocení odbornými porotami. Už 1. listopadu vyjede tým Rozjezdů do regionů a na odborných seminářích seznámí soutěžící se základy marketingu, online marketingu, podnikatelského myšlení či prodejních dovedností. V závěru každého workshopu budou vyhlášeni tři vítězové za daný region. Ovšem ani ostatní uchazeči neodejdou s prázdnou – po celý rok jim budou k dispozici odborníci T-Mobile, kteří jsou připraveni s nimi konzultovat nejrůznější problémy spojené s rozjezdem podnikání.

Spektrum přihlášených nápadů je překvapivě pestré – je tu například projekt hybridních vozítek z Prahy, stylových jízdních kol ze Zlínska i landkite boardu z Pardubického kraje. Podporu odborníků z T-Mobile automaticky získávají třeba prodejna pochoutek z hmyzu (Praha), mýdlárna (Ústecký kraj) nebo továrna na ekologické reklamní předměty (Středočeský kraj) a ekologický messenger z Českých Budějovic. Body navíc od poroty získávají projekty se sociálním rozměrem jako chráněné dílny nebo bezlepková kavárna, ale i ty, které ve svém regionu obyvatelé postrádají – například psí hotel nebo mateřská centra. 

„Jsme překvapeni, kolik podnikatelského potenciálu se v Česku skrývá. Mezi přihlášenými je řada projektů, které pomohou danému regionu i další projekty, které zaměstnají desítky lidí. Nouze není ani o kreativní nápady. Těšíme se, až v regionálních kolech uvidíme jejich autory osobně,“ říká Petra Pavičová, manažerka společenské odpovědnosti společnosti T-Mobile.

Zajímavé statistiky

Organizátory příjemně překvapil poměr podnikavých žen – ty tvoří plných 42 % všech uchazečů.

Zajímavé údaje přináší i porovnání jednotlivých regionů. Pomineme-li Prahu, která podle očekávání v množství přihlášek vede, výrazně se „pochlapili“ Moraváci. V Top 5 nejpilnějších regionů se vedle Prahy objevují Jihomoravský, Moravszkoslezský, Středočeský a Ústecký kraj.

Mohlo by Vás zajímat:  Štědrý den v síti T-Mobile

Nad počty podnikatelů ze severní Moravy a Čech se pozastavuje i předseda Svazu měst a obcí ČR Dan Jiránek. „Aktivita zejména v krajích, kde je alarmující výše nezaměstnanosti, je jedině ku prospěchu. Nejen, že se lidé sami staví na vlastní nohy, ale mnohdy vytváří desítky dalších pracovních míst, a tím mohou svému kraji pomoci.“ 

 

Fáze hodnocení – spanilá jízda po regionech

Přihlášené projekty nyní vyhodnotí porota složená ze zástupců T-Mobile, Svazu měst a obcí, úspěšných místních podnikatelů a odborných partnerů. Během listopadu a začátku prosince 2011 pak proběhnou v jednotlivých regionech workshopy, na nichž budou účastníkům k dispozici poradci v marketingu, online marketingu, podnikání jako takovém, prodejních dovedností a dalších. O své zkušenosti se s nimi podělí i úspěšný podnikatel z daného regionu.

V rámci setkání proběhne i vyhlášení vítězů regionálních kol. První ze všech regionů dále postupují do celostátního kola, v němž budou uděleny dvě hlavní ceny.

Vítězové krajských kol získají telekomunikační balíčky včetně notebooků či chytrých telefonů, balíčky marketingové podpory a v neposlední řadě také nezbytnou finanční podporu do startu. Úplně všichni účastníci soutěže pak získají možnost konzultovat své podnikatelské problémy se zaměstnanci – dobrovolníky ze společnosti T-Mobile, a to po dobu jednoho roku..

Zkrácené anotace ke všem přihlášeným projektům najdete na webu rozjezdyroku.cz, stejně jako programy, místa a termíny jednotlivých seminářů. Po každém regionálním kole se na webových stránkách objeví krátká reportáž včetně vítězných projektů.

O projektu Rozjezdy (www.rozjezdyroku.cz)
První ročník projekt na podporu drobného podnikání společnosti T-Mobile Czech Republic a.s. Soutěž má dvě kola, regionální a celostátní. Vítězové regionálních kol na prvních třech místech získají nejen finanční injekci do začátku podnikání, ale také balíčky telekomunikačních a marketingových služeb, nezbytné propriety pro dnešní pronikání jako notebooky a smartphony. Na celostátní úrovni budou uděleny dvě ceny – Ceny poroty a Cena veřejnosti. Oba vítězové získají další finanční odměnu a především další balíček marketingové podpory spolu s radami, jak ji co nejlépe využít. Celková hodnota cen pro soutěžící přesáhne 8 milionů Kč.

Mohlo by Vás zajímat:  Electronic Beats představí v Divadle Archa

Všichni registrovaní účastníci získají možnost konzultovat své denní problémy s experty společnosti T-Mobile, a to z různých oborů, od personalistiky přes právníky, PR, marketing a dalších

Při rozhodování o vítězích hodnotitelé přihlížejí jak k podnikatelské kvalitě projektu, tak i k jeho přínosu místní komunitě, důvodům pro zahájení podnikání i k samotnému předkladateli projektu.