Průzkum: Éra novin ustupuje, z toalet je vytlačují smartphony

Chytré telefony začínají na českých toaletách a v koupelnách nahrazovat tradiční tiskoviny. Zatímco dříve si celá polovina Čechů na toaletě listovala novinami, časopisy nebo letáky, dnes 38 % z těchto čtenářů dává přednost mobilu. Uživatelé smartphonů si čas na oné místnosti krátí nejčastěji hrami, zábavnými videi či sledováním Facebooku. Vyplývá to z průzkumu Vodafonu.

Mobil do koupelny si bere 46 % respondentů, kteří si při koupeli a další péči o tělo pouštějí na mobilu nejčastěji hudbu nebo se věnují aktivitám na sociálních sítích. Nemalá část z nich ale také telefonuje (40 %) nebo posílá SMS zprávy (31 %) .

Na WC chodí s mobilem alespoň občas polovina lidí, 44 % z nich na toaletě SMSkuje, třetina se nerozpakuje telefonovat a 26 % využívá aplikace. Nejčastěji hrají hry, sledují videa na YouTube nebo surfují po sociálních sítích, hlavně Facebooku.

Ti, kteří si z oné místnosti vyřizují ať už pracovní či soukromé hovory, se většinou snaží, aby člověk na druhé straně nepoznal, kde se právě nacházejí. Bezmála 70 % z nich proto splachuje až po ukončení hovoru, další splachují opatrně nebo při splachování přikrývají mikrofon na mobilu rukou.

Podle průzkumu Češi na toaletě kromě četby tiskovin a využívání mobilů nejčastěji kouří, luští křížovky a sudoku či zpívají.

Průzkum nepotvrdil domněnku, že koupelna a toaleta slouží jako místo pro tajné hovory a SMS zprávy. Tajně si z těchto místností dopisuje a volá pouze 12 % respondentů.

S rozšířeným používáním mobilů na záchodech a koupelnách souvisí ovšem i nehody:

  • 7 % respondentů někdy zachraňovalo utopený mobil přímo z toalety.
  • 10 procentům uživatelů už smartphone někdy spadl do plné vany.
  • Lidé nejvíce litují ztráty kontaktů a zničení přístroje samotného.
  • 1/3 respondentů by proto na toaletách uvítala držáky na mobily.
Mohlo by Vás zajímat:  Statistiky štědrovečerního provozu

Průzkum o využívání chytrých mobilních telefonů v koupelnách a na toaletách pro Vodafone připravila společnost Data Collect s využitím odpovědí od 700 respondentů – uživatelů smartphonů.