Do letošních Rozjezdů se přihlásilo 360 projektů

Do Rozjezdů 2012 se přihlásilo 360 projektů, ať už rozjetých firem nebo jen klíčících nápadů. I přesto, že letos organizátor projektu, společnost T-Mobile omezila účast neziskových organizací a počet projektů na jednu osobu, počet přihlášek o několik desítek překonal loňský stav. 

Stejně jako v prvním ročníku jsou nejaktivnější soutěžící v Praze a středních Čechách, výrazné zastoupení však letos má i Moravskoslezský kraj. Něco málo přes polovinu přihlášených už podniká a podobný je poměr přihlášek od mužů a žen. Obě pohlaví pak uvádějí jako impuls k začátku podnikání splnění snu (muži i ženy kolem 80 procent), druhý nejsilnější důvod se však už liší:  70 % mužů uvádí osamostatnění se, zatímco 70 % žen chce lépe sladit rodinný a pracovní života.

Nejčastěji se mezi nápady vyskytují internetové obchody, mateřské školy, hudební kluby, kavárny a restaurace, ale objevují se i originály v podobě adaptivního oblečení pro vozíčkáře (Zlínsko), výroby automobilů (jižní Čechy) nebo českého cideru (střední Čechy). Soutěžit bude také osobní fotbalový trenér pro děti (Liberecký kraj) nebo obchod s oblečením pro plnoštíhlé (Praha).

„Spektrum je letos opravdu široké a těším se na osobní setkání s autory,“ říká Petra Pavičová, manažerka společenské odpovědnosti v T-Mobile. „Zároveň si ale myslím, že zasedání poroty nebude ani v jednom regionu jednoduché, někde se totiž sešlo tolik zajímavých a zároveň dobře promyšlených projektů, že ve finále bude asi rozhodující až osobní prezentace podnikatele.“

Semináře otevřeny všem

S uzavřením registrací do soutěže se zároveň otevřela možnost přihlásit se na regionální semináře v Ústí nad Labem, Liberci, Ostravě a Olomouci, tedy ty semináře, které se konají v červenci. Semináře jsou určeny začínajícím podnikatelům, všem účastníkům zde budou k dispozici poradci v  jednání s úřady, podnikatelském myšlení, marketingu, online marketingu a dalších oborech. Zástupci radnic zde představí možnosti podpory začínajících firem. Tyto semináře jsou zcela zdarma, během léta proběhnou celkem v devíti městech a jsou otevřeny široké veřejnosti (i když přednost mají soutěžící), stačí se na ně včas registrovat na www.rozjezdyroku.cz.

Mohlo by Vás zajímat:  T-Mobile pomáhá v boji proti zneužívání dětí blokováním nelegálního obsahu

Projekt Rozjezdy je určený začínajícím podnikatelům, společnost T-Mobile letos vyhlásila jeho druhý ročník. Soutěžícím jsou v rámci projektu připraveni pomoci zkušení odborníci mobilního operátora i odborných partnerů: Seznam.cz, Nokia, Neocont a Zalozfirmu.cz. Na tři výherce v každém regionu pak čekají věcné ceny v hodnotě 70 000 Kč, resp. 250 000 Kč. Spolu s  poradenstvím v oblasti marketingu, zakládání firmy a také online marketingu jde o výraznou pomoc při startu firmy. T-Mobile spolu s partnery tak i letos pomůže na vlastní nohy 42 podnikatelům.

Průběh soutěže

Do soutěže se mohl přihlásit každý, kdo s podnikáním začal v posledních 12 měsících nebo má v plánu svůj byznys teprve rozjet. Přihlášené projekty v jednotlivých regionech vyhodnotí poroty složené ze zástupců T-Mobile, úspěšných regionálních podnikatelů, zástupců partnerů projektu a někde i vítězů prvního ročníku Rozjezdů. Ve většině krajů do komise zasednou
i zástupci Svazu měst a obcí ČR, hlavního odborného garanta projektu, bez jehož znalostí místních poměrů by se zvláště regionální část soutěže neobešla. Důležitou součástí hodnocení podnikatelských nápadů je totiž i jejich přínos pro okolí.

Během letních měsíců proběhnou v devíti krajských městech semináře. Celkem 42 vítězů získá od společnosti T-Mobile notebooky, telekomunikační a marketingové balíčky, a mobilní telefony Nokia Lumia 610, které do soutěže věnovala společnost Nokia, to vše v souhrnné hodnotě 5,5 miliónů korun. Zároveň dostanou všichni vítězové možnost konzultovat své pracovní problémy s odborníky na marketing, obchodní a prodejní dovednosti nebo podnikatelskou strategii. Toto poradenství by je jinak stálo tisíce korun.

Ti nejlepší v každém regionu se mohou následně těšit i na účast ve finálovém hlasování veřejnosti, které jim přinese publicitu, a tedy další potenciální zákazníky.