Rozjezdy hlásí první stovku projektů

Za pouhé tři týdny od zahájení letošního ročníku soutěže Rozjezdy 2012 se registrovalo přes 800 uživatelů, více než stovka z nich už přihlásila svůj projekt. Stejně jako v loňském ročníku jsou zatím nejaktivnější soutěžící v Praze a středních Čechách, výrazné zastoupení však letos mají i jižní Čechy, Moravskoslezský a Olomoucký kraj. Poměr přihlášek mezi muži a ženami je zhruba 60:40. 

„Chuť postavit se na vlastní nohy je u řady soutěžících velmi silná. Letos jsme posílili poradenství už v době registrace projektů, a to zejména prostřednictvím online poradny. Zájemci se tam dozvědí například o tom jak sepsat podnikatelský záměr či jak zaujmout porotu. Zástupci našeho partnera KnowHowKlub jsou soutěžícím k dispozici i osobně a v případě zájmu jsou připraveni pomoci i se samotným sepsáním přihlášky,“ říká Petra Pavičová, manažerka společenské odpovědnosti v T-Mobile, a dodává: „Loni soutěží prošlo 343 nápadů; dosavadní vývoj vzbuzuje naděje, že letos bychom toto číslo mohli i překročit.“

Projekt Rozjezdy určený začínajícím podnikatelům letos společnost T-Mobile vyhlásila podruhé. Nejvíce se zatím mezi nápady vyskytují internetové obchody, mateřské školy, ale objevují se i originály v podobě salátového baru, osobního fotbalového trenéra pro děti, prodeje cideru, obchodu s oblečením pro plnoštíhlé nebo levného tranzitového hotelu u letiště. Soutěžícím jsou v rámci projektu připraveni pomoci zkušení odborníci mobilního operátora i odborných partnerů: Seznam.cz, Nokia, Neocont a Zalozfirmu.cz. Na tři výherce v každém regionu pak čekají věcné ceny v hodnotě 70 000 Kč, resp. 250 000 Kč. Spolu s  poradenstvím v oblasti marketingu, zakládání firmy a také online marketingu jde o výraznou pomoc při startu firmy. T-Mobile spolu s partnery tak i letos pomůže na vlastní nohy 42 podnikatelům.

Zájemci o vstup do soutěže mají po zadání svého projektu plných 7 dní na to, aby svou přihlášku doplnili, teprve pak dojde k finální registraci projektu. Zmíněná týdenní lhůta slouží i organizátorům pro ověření případných nejasností. V tuto chvíli je tedy takto schváleno sto projektů, ale ve fázi doplňování a kontroly jich je již téměř 200.

Mohlo by Vás zajímat:  Kaktus má 50 000 zákazníků

„Největší nejasnosti vznikají kolem délky trvání živnostenského oprávnění. Soutěž je určena lidem, kteří aktivně nepodnikají více než 12 měsíců, v České republice je však mnoho lidí, kteří mají živnostenské oprávnění déle, ale jen ´v šuplíku´. Tito uchazeči by nám usnadnili situaci, kdyby již v době přihlašování přiložili dokument, který by dokazoval, že opravdu nepodnikají déle než jeden rok“, vysvětluje Pavičová a dále radí: “Zároveň by si uchazeči měli dát více záležet při vyplňování formuláře, aby si porota mohla udělat lepší představu o samotném záměru. Nápovědu jak na to najdou v naší poradně.“ 

Průběh soutěže
Od 15. května do 15. června se může do regionálních kol soutěže hlásit každý, kdo s podnikáním začal v posledních 12 měsících nebo má v plánu svůj byznys teprve rozjet. Přihlášené projekty v jednotlivých regionech vyhodnotí poroty složené ze zástupců T-Mobile, úspěšných regionálních podnikatelů, zástupců partnerů soutěže a někde i vítězů prvního ročníku Rozjezdů. Ve většině krajů do poroty zasednou i zástupci Svazu měst a obcí ČR, partnera projektu, bez jehož znalostí místních poměrů by se zvláště regionální část soutěže neobešla. Důležitou součástí hodnocení projektů je totiž i jejich přínos pro okolí.

Během letních měsíců proběhnou v devíti krajských městech semináře, na nichž budou všem účastníkům k dispozici poradci v  jednání s úřady, podnikatelském myšlení, marketingu, online marketingu a dalších oborech. Zástupci radnic zde představí možnosti podpory začínajících firem. Tyto semináře jsou zcela zdarma a jsou otevřeny široké veřejnosti (i když přednost mají soutěžící), stačí se na ně jen včas registrovat na www.rozjezdyroku.cz.

Celkem 42 vítězů získá od společnosti T-Mobile notebooky, telekomunikační a marketingové balíčky, a mobilní telefony Nokia Lumia 610, které do soutěže věnovala společnost Nokia, to vše v souhrnné hodnotě 5,5 miliónů korun. Zároveň dostanou všichni vítězové možnost konzultovat své pracovní problémy s odborníky na marketing, obchodní a prodejní dovednosti nebo podnikatelskou strategii. Toto poradenství by je jinak stálo tisíce korun.

Mohlo by Vás zajímat:  Nejvýhodnější Twist s 20% kreditem navíc

Ti nejlepší v každém regionu se mohou následně těšit i na účast ve finálovém hlasování veřejnosti, které jim přinese publicitu, a tedy další potenciální zákazníky.