Mladí Češi věří, že realizací projektů v programu Think Big přispějí ke snížení sociální nerovnosti

infografikaLidé do 26 let považují za nejpalčivější problém svého regionu sociální nerovnost, ekonomickou situaci a životní prostředí. Vyplývá to z průzkumu Nadace Telefónica, která letos na jaře s dotazníkem oslovila účastníky projektu Think Big*. Respondenti se domnívají, že realizací projektů ve svém okolí mohou přispět ke změnám na celorepublikové úrovni. Do Think Big nejčastěji přihlašují projekty zaměřené na sportovní, volnočasové, kulturní a charitativní aktivity, naopak méně pozornosti věnují oblasti lidských práv a životního prostředí.

Nadace Telefónica prostřednictvím programu Think Big podpořila od roku 2011 již 717 projektů, na které přispěla celkovou částkou zhruba 37 milionů korun. V první polovině roku 2013 vyhlásila Nadace už pátou výzvu. Stále častěji se hlásí mladí lidé z regionu Jihovýchod, Praha a Severovýchod, naopak nižší počet přihlášek přichází z regionu Jihozápad. Regiony programu Think Big odpovídají klasifikace územních celků NUTS II v České republice.

Do programu se od roku 2011 přihlásilo 1902 projektů a zapojily se do něj více než dva tisíce mladých lidí mezi třináctým a šestadvacátým rokem, jimž Nadace zajistila také vzdělávací kurzy na rozvoj tzv. měkkých znalostí a dovedností.

Více informací naleznete v přiložené infografice.

*počet dotázaných účastníků 392

Mohlo by Vás zajímat:  Výsledky jednání řádné valné hromady