Mobil v ČR využívá 84 % seniorů

Český telekomunikační trh se pomalu přizpůsobuje demografickému
vývoji na území České republiky. V současné době tvoří senioři 16,5 %
české populace. Lidé ve věku nad 65 let tak začínají být zajímavou
cílovou skupinou pro všechny segmenty, tedy i mobilní operátory.
Český statistický úřad vydal v tomto roce výsledky průzkumu využívání
informačních technologií mezi českou populací, ze kterého vyplývá, že 84 %
českých důchodců aktivně využívá služeb mobilních operátorů. Před deseti
lety používala mobilní telefony pouze pětina seniorů, dnes je využívá 8 z 10.
Senioři se mohou projevit jako náruživější telefonisté než náctiletí. Může to
souviset i se zvýšenou potřebou jistoty a starostí o blízké rodinné
příslušníky: „Moji rodiče ve věku přes šedesát let mi volají i několikrát denně
a řeší se mnou po telefonu věci, které by vydržely až na osobní setkání.
Nejčastěji ale chtějí vědět, zda jsem já i rodina v pořádku,“ popisuje svou
zkušenost právnička Monika Čírtková z Kolína. „Díky mobilnímu telefonu
jsem s rodiči paradoxně v intenzivnějším kontaktu, než když jsem jako
studentka žila ještě u nich,“ dodává.
Na takový vývoj zareagovali nově příchozí virtuální operátoři. Jedním z nich
je i LAMA MOBILE, která bude využívat synergii se sesterskou energetickou
společností LAMA ENERGY. Nabídku tarifů hodlá odhalit ve čtvrtém
kvartálu tohoto roku. Obě dvě společnosti spadají pod LAMA ENERGY
GROUP. „V budoucnosti budeme využívat synergii mezi telekomunikacemi
a energetikou v rámci naší skupiny. Bude to mít pozitivní vliv na úspory v
domácnosti“, říká předseda představenstva LAMA MOBILE Pavel Ondra.
Z průzkumů Českého statistického úřadu a Českého telekomunikačního
úřadu o informačních technologiích vyplývá, že čeští senioři si ve většině
přejí od svého operátora výhodné volání a SMS do pár stovek korun. To
vede nově příchozí operátory, ale i ty stávající, k vytváření tarifů na míru
koncovým zákazníkům s takovou potřebou. V následujícím období se dá
očekávat prudký nárůst zájmu operátorů o skupinu obyvatel, která bude chtít
utrácet za telefonování a SMS od dvou do osmi set korun měsíčně, a tudíž i
rozšíření a zkvalitnění služeb pro tuto cílovou skupinu nejenom v oblasti
telekomunikací.

Mohlo by Vás zajímat:  LAMA mobile má již více než 120 prodejních míst