O2 od července s novým kreativním týmem

Po řadě revolučních kroků na českém i slovenském trhu přichází O2 se zajímavou interní novinkou: zapojením kreativních týmů z agentur přímo do svých interních týmů, a to současně v České republice i na Slovensku.

V roce 2014 O2 Česká republika ukončilo spolupráci s VCCP Praha a kampaň na 2. čtvrtletí realizovalo s bratislavskou pobočkou VCCP, která spolupracuje s O2 Slovensko. Nicméně jedním z dopadů odchodu O2 od VCCP Praha bylo rozhodnutí VCCP slovenskou pobočku zavřít. O2 se proto rozhodlo využít tuto příležitost a dosavadní tým VCCP SK převzít a začlenit přímo do své organizační struktury – konkrétně do marketingové komunikace.

Od 1.7.  tak bude veškeré ATL i BTL aktivity v obou zemích zajišťovat interní kreativní tým O2 vedený Milanem Šemelákem. Milan Šemelák do 30.6. řídí slovenskou pobočku VCCP, stojí za úspěšnou komunikací O2 na Slovensku v posledních dvou letech a je i autorem poslední kampaně O2 Chytrá síť v Česku.

Právě jeho tým je základem nově vznikajících kreativních týmů O2, oba nicméně budou doplněny dalšími jednotlivci, a to zejména ze spolupracujících agentur Nydrle+Semelak a Nydrle Digital, ale i zvenčí.

Přínosy nového modelu se projeví v krátkodobém i dlouhodobém horizontu. Okamžitá je finanční úspora na měsíčních fee, a to v řádu desítek procent. „Dlouhodobě očekáváme i další pozitivní efekty – odstranění duplicit, lepší tok informací, celkové zefektivnění kreativní práce i zlepšení kvality výstupů. V neposlední řadě si od tohoto kroku slibujeme větší konzistenci komunikace, což je v době před a během chystaného rebrandingu velmi důležité,“ říká Jana Studničková, výkonná ředitelka marketingu O2 Slovensko, a doplňuje: „Všechny agentury volají po větším propojení s klienty, chtějí mít lepší přístup k interním informacím. To bývá velmi složité, protože agentury pracují s více klienty, týmy se navíc často obměňují. Získat vzájemnou důvěru není lehké a bariéry stejně zůstávají. Při přemýšlení o tom, jak čelit aktuálním výzvám v O2, jsme se proto rozhodli zajít dál a odstranit všechny nedostatky, které nám navzájem na vztahu agentura-klient vadily. Na začátku jsme ještě nevěděli, že to povede ke zrušení tohoto klasického vztahu a vybudování něčeho zcela nového. Ale těšíme se na to.“

Tento model neznamená absolutní ukončení spolupráce s agenturami. O2 nadále spolupracuje s řadou dodavatelů v oblasti online marketingu, ad hoc spolupráce na speciálních projektech v rámci ATL a BTL rovněž není vyloučena.

Mohlo by Vás zajímat:  O2 TV přináší HBO Digital zdarma