Q3 2014: T-MOBILE POTVRZUJE SVOU VEDOUCÍ POZICI

Devět měsíců ve znamení integrace s GTS, B2B ofenzívy a intenzivní výstavby LTE
Počet mobilních zákazníků meziročně vzrostl o 4,5 % na bezmála 6 milionů
Objem dat přenesených nejrychlejší českou sítí meziročně vzrostl o 68 %  

V prvních devíti měsících roku 2014 T-Mobile posiloval svou pozici na českém trhu: získal množství nových mobilních zákazníků, zaznamenal první úspěchy své nové strategie v B2B segmentu, jež byla podpořena fúzí s T-Systems Czech Republic a sbližováním aktivit s GTS Czech, a dále budoval LTE síť. Přístup k vysokorychlostnímu 3G a LTE internetu tak mělo ke konci září 2014 přibližně 88 % obyvatel ČR. Ve třetím čtvrtletí T-Mobile začal také sdílet 2G, 3G a LTE sítě s O2, uvedl na trh cloudové služby pro malé a střední podniky a jako první český operátora začal nabízet neomezené tarify se sdíleným mobilním internetem.

Ve srovnání se stejným obdobím roku 2013 T-Mobile zvýšil počet svých mobilních zákazníků o 4,5 % na téměř 6 milionů. I přes řadu faktorů negativně ovlivňujících český telekomunikační trh si operátor udržel svou vedoucí pozici v mobilním segmentu a dosáhl uspokojivých finančních výsledků.

„Jsem velmi hrdý na to, že se nám podařilo splnit naše obchodní cíle i v době, kdy naše společnost prochází velkými organizačními i kulturními změnami,“ říká Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile Czech Republic.

ZÁKAZNÍCI, SPOTŘEBA SLUŽEB

K 30. září 2014 využívalo mobilních služeb T-Mobile téměř 6 milionů zákazníků, přičemž 3,5 milionu (cca 58 %) tvořili tarifní zákazníci a 2,5 milionu zákazníci s předplacenou službou. Průměrný měsíční churn (podíl zákazníků, kteří přestali využívat služby operátora) se zvýšil na 1,3 %. Počet pevných linek vzrostl na 132 000.

v tisících  Q3 2014 Q3 2013 Meziroční změna
Počet zákazníků – mobilní služby 5 993 5 733 4,5 %
Tarifní zákazníci* 3 475 3 259 6,6 %
Zákazníci s předplacenou kartou 2 518 2 474 1,8 %
Noví zákazníci 162 235 -31,1 %
Tarifní zákazníci* 186 176 5,7 %
Zákazníci s předplacenou kartou 16 48 -66,7 %
Průměrný měsíční churn – mobilní služby 1,3 % 1,1 % 0,2 p. b.
Tarifní zákazníci* 0,5 % 0,4 % 0,1 p. b.
Mohlo by Vás zajímat:  Cestovatel na léto rozšiřuje seznam zemí

*Velkoobchodní zákazníci jsou zahrnuti v položce Tarifní zákazníci.

V prvních třech čtvrtletích mobilní zákazníci T-Mobile v průměru provolali 150 minut měsíčně, což představuje meziroční nárůst o 5,6 %. Spotřeba vzrostla ve všech oblastech, nejen v provolaných minutách a odeslaných SMS, ale především stoupl objem přenesených dat – ve srovnání s loňským rokem o celých 67,7 % na 7 498 terabytů.

FINANČNÍ UKAZATELE

V prvních devíti měsících roku T-Mobile vykázal celkové tržby z pevných a mobilních služeb ve výši 17,9 miliardy Kč, přičemž tržby z mobilních služeb dosáhly 14,2 miliardy Kč. Průměrně zákazníci měsíčně utratili 265 Kč, tedy o téměř 10 % méně než vloni. Rostoucí datový provoz se odrazil v meziročním nárůstu podílu nehlasových služeb na tržbách z mobilních služeb: tento ukazatel vzrostl o 4,7 procentních bodů na rekordních 37,4 %.

 
v Kč Q3 2014 Q3 2013 Meziroční změna
Celkové tržby (mil. Kč) – integrované služby * 17 854 17 774 0,5 %
EBITDA (mil – integrované služby)* 7 639 7 891 -3,2 %
EBITDA marže (EBITDA/celkové tržby) 42,8 % 44,4 % -1,6 p. b.
Tržby ze služeb (mil. Kč) – mobilní služby* 14 224 15 005 -5,2 %
ARPU 265 294 -9,9 %
Tarifní zákazníci 385 429 -10,3 %
Zákazníci s předplacenou kartou 99 119 -16,8 %
Podíl nehlasových služeb na ARPU  37,4 % 32,7 % 4,7 p. b.

*2014 integrovaná společnost / 2013 jen TMCZ