Společnosti O2 se daří snižovat náklady, klíčovou oblastí růstu zůstává Slovensko

Operátor O2 dnes oznámil své finanční a provozní výsledky za leden až září 2014.

I ve třetím čtvrtletí společnost pokračuje v aktivitách vedoucích k zefektivnění a pružnějšímu rozhodování. „Díky zjednodušení firemní struktury jsme nyní schopni reagovat rychleji a efektivněji. Získali jsme větší volnost, která nám umožnila plně se koncentrovat na český a slovenský trh,“ hodnotí třetí kvartál Tomáš Budník, generální ředitel O2 Czech Republic.

Celkové konsolidované provozní výnosy O2 se meziročně snížily o 7 % na 33,1 mld. Kč. Finanční ukazatel OIBDA meziročně klesl o 11 %. „Naše hospodářské výsledky se tak shodují s očekáváním trhu i finančních analytiků,“ doplnil Tomáš Budník.

V září byl zahájen pilotní provoz sdílení 2G a 3G sítí se společností T-Mobile. Oběma operátorům přinese do budoucna významné úspory, které umožní další investice do provozovaných sítí a nabízených služeb. O2 také pokračuje v pokrývání České republiky nejrychlejší mobilní sítí 4G LTE. Do konce roku tak plánuje pokrýt 93 % obyvatel Česka vysokorychlostním mobilním internetem .

Klíčovou oblastí růstu zůstává O2 Slovakia. Výnosy na Slovensku dosáhly v prvních devíti měsících roku 2014 výše 161 milionů EUR, což představuje meziroční nárůst o 3,7 %.

Přehled provozních výsledků

Mobilní služby od O2 využívalo k 30. září 2014 celkem 5 052 tisíc zákazníků. Počet zákazníků smluvních služeb se meziročně zvýšil o 2,7 % na 3 280 tisíc. V oblasti předplacených služeb došlo k meziročnímu poklesu o 5,7 % na 1 772 tisíc zákazníků.

Díky tarifům s neomezeným voláním roste i celkový mobilní hlasový provoz. Objem volání se meziročně zvýšil o 9,1 % na 8 628 milionů minut. Za leden až září 2014 tak na každého mobilního zákazníka připadá v průměru 190 provolaných minut měsíčně.

Obliba internetu v mobilu stále stoupá. Počet zákazníků, kteří jej používají, meziročně stoupl o25,6 %.Výnosy z mobilních datových služeb tak vzrostly o více než pětinu. I nadále roste podíl chytrých telefonů v síti O2 – meziročně se zvýšil o dalších 7,6 procentních bodů na 39,6 %. Díky strategickému partnerství se společností Apple také mezi zákazníky O2 roste počet iPhonů, i přesto že mobilnímu světu vévodí Android. V síti O2 je rozložení sil následující: Android – 64 %, iOS – 9,2 %, Windows Phone – 5,7 %, Blackberry – 1,9 %. Podíl telefonů s operačním systémem Symbian meziročně klesl téměř o 3 p.b. na 18,7 %.

Mohlo by Vás zajímat:  O2 představuje projekt Máma a táta

V září 2013 uvedlo O2 na trh digitální televizi O2TV s novými funkcionalitami. Po roce fungování počet jejich zákazníků vzrostl o 21 %, překročil hranici 178 tis. a stále roste. Svůj podíl na tom má i nová služba O2TV Go, která umožnila sledovat televizi na mobilních zařízeních kdykoli a kdekoli. Aplikace O2TV Go je k dispozici pro zařízení s operačními systémy Android a iOS a doposud si ji stáhlo více než 138 tisíc zákazníků.

Pevný internet od O2 využívalo k 30. září 915 tisíc domácností. Podíl zákazníků s technologií VDSL přitom vzrostl na 404 tisíc.

Přehled finančních výsledků

Celkové konsolidované provozní výnosy za prvních devět měsíců roku 2014 klesly meziročně o 7 % na 33,1 mld. Kč. Provozní výnosy bez zahrnutí vlivu nižších propojovacích poplatků, které nemají přímý dopad na provozní zisk, se meziročně snížily o 4,9 %. Ve třetím čtvrtletí se přitom meziroční pokles zpomalil na -3,2 % (-9,6 % v prvním čtvrtletí; -8,3 % ve druhém čtvrtletí).

Provozní zisk OIBDA klesl v období od ledna do září 2014 meziročně o 10,6 %. OIBDA marže dosáhla 35,7 %, meziročně o 1,4 procentního bodu méně.

Díky úsilí zefektivnit chod společnosti se podařilo snížit konsolidované provozní náklady o 5,6 % na 21 342 mil. Kč, mzdové náklady přitom poklesly o téměř 10 %.

Konsolidované investice dosáhly výše 6 436 mil. Kč. Tato částka v sobě zahrnuje i akviziční náklady spojené s nákupem licencí k LTE kmitočtům v České republice a na Slovensku. Výše investic bez zahrnutí této částky dosáhla 2 528 mil. Kč.

Jednou z klíčových růstových oblastí, na kterou se společnost zaměřuje, zůstává O2 Slovakia. Celkový počet zákazníků na Slovensku dosáhl 1 638 tisíc a vykázal tak meziroční růst o 11,3 %. Celkové provozní výnosy dosáhly výše 161 mil. EUR.Provozní zisk OIBDA vzrostl meziročně o 4,1 % na 51 mil. EUR.

Mohlo by Vás zajímat:  Pražský akcelerátor Wayra byl spuštěn

KLÍČOVÉ FINANČNÍ A PROVOZNÍ UKAZATELE

Finanční ukazatele skupiny

Finanční ukazatele

Q1-Q3 2014

Q1-Q3 2013

Meziroční změna

Provozní výnosy

33 071 mil. Kč

35 579 mil. Kč

– 7,0 %

Provozní náklady

21 342 mil. Kč

22 614 mil. Kč

– 5,6 %

OIBDA

11 805 mil. Kč

13 206 mil. Kč

– 10,6 %

OIBDA marže

35,7 %

37,1 %

– 1,4 p.b.

Provozní ukazatele – Česká republika

Počet zákazníků mobilních služeb

Q1-Q3 2014

Q1-Q3 2013

Meziroční změna

Tarifní zákazníci

3 280 tis.

3 195 tis.

+ 2,7 %

Zákazníci s předplacenou kartou

1 772 tis.

1 880 tis.

– 5,7 %

Celkem

5 052 tis.

5 075 tis.

– 0,4 %

Chytré telefony

Q1-Q3 2014

Q1-Q3 2013

Meziroční změna

Podíl chytrých telefonů v síti O2

39,6 %

32,0 %

+ 7,6 p.b.

Starší příspěvky:
Mobilní televizi O2TV Go už může mít každý. Jednoduše, bez smlouvy a bez závazku

Ještě v říjnu si mobilní televizi O2TV Go mohl pořídit pouze ten, kdo měl svou domácnost připojenou k internetu od...

Zavřít
I

Inzerce Psů I mms2.o2.com