O2 představuje jednoduché řešení pro evidenci tržeb, které obchodníkům nezvýší náklady. V Evropě je ověřené už třiceti tisíci podnikateli.

Společnost O2 nabídne podnikatelům kompletní řešení pro elektronickou evidenci tržeb nazvané O2 eKasa. Na rozdíl od jiných pokladních systémů nabízí O2 eKasa obchodní model, který podnikatelům umožní pořídit a používat eKasu bez zvýšení jejich nákladů. Dalšími přednostmi jsou jednoduché ovládání, garance účetní a daňové správnosti od Svazu účetních ČR a dlouhodobá pozitivní zákaznická zkušenost třiceti tisíc evropských obchodníků.

O2 tímto produktem vstupuje na trh pokladních systémů a platebních služeb. Reaguje tak na novou legislativu (tzv. Zákon o evidenci tržeb), podle které budou muset podnikatelé evidovat každou platbu. Zákazníci od obchodníka dle tohoto zákona obdrží účtenku s unikátním kódem. Při uskutečnění evidované tržby odešle obchodník datovou zprávu prostřednictvím internetového připojení na server Finanční správy, kde budou informace uloženy, a bude vygenerován unikátní kód. Tento kód bude ihned odeslán zpět obchodníkovi na jeho koncové zařízení, které jej vytiskne na účtenku.

Vše v jednom balení

O2 eKasa umožní obchodníkům jednoduše splnit všechny tyto kroky. Základní balení eKasy poskytne společnost O2 obchodníkům za 4 995 korun bez DPH. Tuto cenu však získá každý obchodník celou zpět formou slevy na dani, kterou ministerstvo financí už v minulosti garantovalo.

Balení obsahuje vše, co obchodník k evidenci tržeb potřebuje, tedy dotykovou pokladnu se stojanem, tiskárnu na účtenky, platební terminál pro platby kartami a SIM kartu pro datové připojení. „Pokladnu lze zapojit a zprovoznit doslova během pár minut, v balení najde obchodník vše potřebné a přehledný průvodce jej provede prvním nastavením systému,“ vysvětluje generální ředitel O2 Tomáš Budník.

Řešení je vhodné pro všechny oblasti podnikání, pro provozovatele restaurací, kaváren, mobilních stánků i pro kamenné prodejny. Smlouva mezi O2 a uživatelem je bez závazků, klient tak může kdykoliv přerušit užívání eKasy a následně je zase obnovit. To je výhodné například pro podnikatele poskytující sezónní služby.

Mohlo by Vás zajímat:  O2 přináší na 3 týdny bezplatný přístup k Facebooku v mobilu

Pokladnu je možné připojit k internetu přes mobilní síť LTE nebo WiFi. eKasa od O2 funguje na každém internetovém připojení, nevyžaduje tedy internetovou konektivitu od O2.

Prověřené řešení

Pokladní systém O2 eKasa je postavený na bázi úspěšného řešení pro evidenci tržeb v Chorvatsku, kde tato povinnost pro podnikatele platí od roku 2013. „Jádrem našeho systému je aplikace, kterou dnes aktivně používá 30 tisíc obchodníků. Přicházíme tedy s dokonale prověřeným řešením,“ říká Tomáš Budník. Společnost O2 uzavřela exkluzivní partnerství se Svazem účetních ČR, který pokladní systém O2 eKasa testoval a garantuje jeho korektnost v účetní a daňové oblasti.

Žádné poplatky při aktivním používání

Měsíční poplatek za správu eKasy je 499 korun bez DPH. Součástí poplatku je pravidelná aktualizace systému, zálohování dat a nepřetržitá asistence na zákaznické lince . Tento měsíční poplatek začne O2 účtovat až od účinnosti zákona o evidenci tržeb, tedy od 1. 12. 2016 pro hotely a restaurace, od 1. 3.2017 pro maloobchod a velkoobchod, od 1. 3. 2018 pro ostatní živosti. Do té dobu budou mít uživatelé provoz eKasy zdarma.

Všichni uživatelé eKasy navíc získají možnost prostřednictvím O2 uzavřít smlouvu o akceptaci platebních karet. Jakmile měsíční obrat podnikatele dosáhne výše 100 tisíc korun, O2 přestane účtovat měsíční poplatek za správu eKasy. Při měsíčním obratu 50 tisíc korun se měsíční poplatek sníží na polovinu.

„Kombinace pokladního systému a platebních transakcí nám umožňuje uvést na trh inovativní obchodní model, ve kterém podnikatelé, kteří systém O2 eKasa aktivně používají a dosahují určitého obratu, nemají s provozem systému žádné náklady. eKasa je finančně nezatěžuje, naopak jim peníze vydělává,“ vysvětluje nový obchodní model Tomáš Budník.

Společnost O2 zahájí prodej eKasy v červenci na svých prodejnách i na webu. O2 je však připraveno i na variantu, pokud by byl zákon o EET zrušen. V takovém případě garantuje zpětné odkoupení základního balení. O2 bude obchodníkům při zavádění, správě, servisu nebo reklamacích k dispozici 24 hodin, sedm dní v týdnu.

Mohlo by Vás zajímat:  Telefónica neplánuje omezení či prodej aktivit v ČR

Všechny informace jsou dostupné také na webu www.o2.cz/ekasa